Viatge a Uzbekistan, estiu 2012: Oasis de seda

Amu Daria, Associació per a la promoció cultural de la Ruta de la Seda, amb el suport de l’agència de viatges Viàtica, organitzem un viatge d’11 dies per Uzbekistán: Oasis de Seda, recorrent les mítiques Samarcada, Bukhara i Khiva a més de la seva capital Tashkent, també gaudirem d’una nit en iurtes sota el cel estrellat del desert de Kyzil Kum.

Uzbekistan és el punt neuràlgic de l’antiga Ruta de la Seda, un país llegendari de bellíssimes ciutats que va quedar ocult durant molt anys sota l’ombra de l’imperi soviètic.

Durant aquest viatge passejarem pels carrers on cèlebres viatgers com Marco Polo es van meravellar amb les mesquites i madrasses més belles, descobrirem la vida i l’imperi del sanguinari Amir Timur, heroi nacional dels uzbeks, i la seva antiga capital Samarcanda, un dels imperis més grans de la humanitat. Ens perdrem pels antics carrerons de Bukhara, on podrem gaudir de les seves agradables places tot prenent un te a l’ombra d’arbres centenaris o ens meravellarem sota el cel estrellat de Khiva al desert de Kizil Kum…

VIATGE A L’UZBEKISTAN 2012: OASIS DE SEDA

Durada: 11 dies (10 nits)

Dates: Dissabte 28 de juliol- Dimarts 7 d’agost

Número de participants per grup: Mínim 8 – màxim 12 persones

Preu del viatge: 1285.45€

ITINERARI

• Dissabte 28: Arribada a TASHKENT en vol internacional.

Arribarem de matinada de diumenge i dedicarem les primeres hores a descansar del vol.

• Diumenge 29/7: TASHKENT – SAMARCANDA ( 290 km/ aprox. 5-6h)

Després d’esmorzar anirem a conèixer la ciutat. A causa de la Revolució Russa (1917) i del terrible terratrèmol de 1966, es va perdre l’antiga arquitectura de la ciutat.

Visitarem el complex de Khast Imam, el mausoleu de Kafal al Sashi i Barak Khan on podrem veure una de les versions més importants i antigues de l’Alcorà escrit al segle VII.

Un dels edificis més importants de la ciutat més ben conservats és la madrassa de Kukeldash, del segle XVI.

Sortida cap a Samarcanda on farem nit.

• Dilluns 30/7 SAMARCANDA

Durant tot el dia gaudirem de Samarcanda, la ciutat més mítica de tota la Ruta de la Seda, patrimoni de la Humanitat per la UNESCO amb un passat de més de 2750 anys d’història coneguda per antics músics i poetes com a: “Jardí de l’ànima”, “Mirall del món”, “Pedra preciosa de l’Islam”, “Centre de l’univers”, “Perla d’Orient”…

El centre de Samarcada fou el Registan on es troben les tres impressionants madrasses de Ulugh Beg (1420), Sher-Dor (1636) i Tilla Kari (1660)

També visiatrem Sharh-i-Zindah (la tomba del rei vivent), un dels llocs més bonics d’Àsia Central, la descomunal mesquita de Bibi Khanum i el mausoleu d’Amir Timur.

També veurem el fabulós sextant de quaranta metres de radi que va servir per calcular la posició de les estrelles i els solsticis, per elaborar el millor catàleg estel•lar de l’època on es detallaven 1018 estels. Amb això Ulugh Beg va calcular la durada d’un any amb un error de només 58 segons.

Sopar en una casa tradicional

• Dimarts 31/7: SAMARCANDA – SHAKHISZABZ- SAMARCANDA

Avui travessarem les muntanyes de Zerafshan per visitar la ciutat on va néixer Amir Timur i on volia ser enterrat. Veurem les impressionants runes del Palau Ak-Saray, el complex Khazarati Imam, el Dorut Tilavat, el Gumbazi-Seiidan Makbarat d’Ululgh Beg, la mesquita Kok-Gumbaz, i el Gumvbasi Seydon. Al vespre tornarem a dormir a Samarcanda.

• Dimecres 1/8:SAMARCANDA – NURATA (218KM/3-4H) – DESERT DE KYZYL KUM

Aquest dia anirem al desert de Kyzyl Kum (sorres vermelles), per fer nit en un campament de iurtes Aydar en un oasi sota la calor del desert en ple estiu.

Pel camí veurem els petrogífics del barranc de Sarmysh amb més de 3500 pintures de l’Edat del Bronze, un dels museus a l’aire lliure més grans del món. Farem una parada per visitar el santuari de Nur i passarem la tarda fent un breu passeig en camell i gaudint de la tranquil•litat del desert.

Passarem la nit en el campament de iurtes i acompanyats de música tradicional uzbeka, ens transportarem als somnis de les mil i una nits sota l’espectacular cel estrellat del desert.

• Dijous 2/8: DESERT DE KYZYL KUM – LLAC AIDARKUL – BUKHARA (170KM/2-3H)

Quan ens llevem visitarem el llac Aidarkul de camí cap a la magnificent Bukhara, anomenada també “la perla de l’Islam”, i no és per menys, doncs les seves 360 mesquites i 80 madrasses feien que el sol brillés cap amunt, al menys això diu la llegenda.

Amb més de 2500 anys d’història, l’any 1997 va passar a formar part del patrimoni mundial de la UNESCO, gràcies als seus monuments, carrers i mercats. Grans pensadors, poetes i científics com Avicena, Firdusi, Rudaki o l’Imam Bukhari van viure entre els seus murs.

• Divendres 3/8: BUKHARA

Avui visitarem els principals monuments de la ciutat i gaudirem dels racons més encisadors. Visitarem el complex de Poi Kalyan, amb l’impressionant minaret, la mesquita de Kalyan (1514) i la madrassa de Mir-i-Arab (1539), el mausoleu de Ismail Samani (892-943), la ciutadella Arq o els antics bazars coberts de Taqi-Sarrafon (d’espècies), Taqi Telpak Furushon (catifes i teles) i Taqi Zargaron (joies i ofebreria).

Al voltant del Labi Hauz (al voltant de la piscina) prendrem un te a l’ombra gaudint de l’hospitalitat dels seus habitants. Al voltant de la plaça podrem visitar la madrassa de Kukekdash (1569), antigament fou la major escola corànica de tot Àsia Central, la madrassa de Nadir Divanbegi (1620) centre d’espiritualitat sufí.

• Dissabte 4/8: BUKHARA

Després de visitar una de les meravelles als voltants de Bukhara, dedicarem el dia a passejar i gaudir d’aquesta ciutat que per a nosaltres representa l’autèntic esperit de la Ruta de la Seda. Passejarem pels seus carrers i descobrirem petites joies que la ciutat ens oferirà, com el relax en un antic hamman de la ciutat.

Ens relaxarem veient com es fa de nit en el Labi Hauz, on podrem conversar amb famílies tadjikes entre l’aroma de les espècies dels restaurants i l’ambient de les “Chiakhanes” (cases de te). Marxarem a sopar mentre els habitants de la ciutat es recullen en interminable laberint de carrerons encalats i mercats plens de sedes, joies, orfebreria o catifes, amb les bellíssimes mesquites i madrasses com a teló de fons.

• Diumenge 5/8: BUKHARA – KHIVA (470km/aprox. 7-8h)

Avui ens llevarem ben d’hora per fer camí cap a la mítica Khiva, una meravellosa ciutat oasi situat la confluència de dos dels deserts més grans d’Àsia Central, el Kyzyl Kum ( sorres vermelles) i el Kara Kum ( sorres negres)

Ens instal•larem en un preciós hotel que anys enrere fou una madrassa en ple cor d’Ichan Qala, l’antiga ciutat emmurallada, gaudint de la pau i tranquil•litat d’aquesta fabulosa ciutat de gents amables.

• Dilluns 6/8: KHIVA – URGENCH – TASHKENT

De bon matí visitarem Khivà, més en concret, la ciutat antiga d’Ichan Qala, un museu a l’aire lliure i patrimoni de la Humanitat per la UNESCO.

Dins de les enormes muralles de fang de gairebé dos quilòmetres de longitud, vuit metres d’altura i sis metres de gruix, el cor medieval de la vella ciutat alberga dos palaus, més de seixanta madrasses i mesquites, mausoleus, un mercat cobert, un caravanserai, un hammam i diversos grups d’habitatges, com per exemple, la ciutadella de Kuna-Ark, amb el palau Kurinysh, l’arsenal i la casa de la moneda; el palau de Tash–Khauli, amb el seu pati cerimonial la mesquita de Juma amb un pati columnes de fusta llaurada; el minaret de Kalta Minor o el minaret d’Islam Khoja de gairebé quaranta-cinc metres d’altura.

Al vespre marxarem cap a Urgench per tal d’agafar el vol intern (22.00h – 23.20h) que ens portarà a Tashkent on passarem la darrera nit del viatge.

• Dimarts 7/8 TASHKENT – Sortida en vol internacional

Avui de dedicarem el dia a voltar per la ciutat per tal de conèixer algunes curiositats con el basar Chorsu, agafar el metro, el parc Navoi o prendre un refresc a la vora del riu Chirchik. Sortida cap a l’aeroport.

SERVEIS INCLOSOS EN EL PREU DEL VIATGE

• Allotjament en petits hotels o B&B tradicionals 3/4 estrelles, en habitacions dobles amb lavabo privat. (El suplement per habitació individual és de 170 €).

• Una nit estem allotjats en el campament de iurtes “Aydar” en mig del desert de Kyzyl Kum.

• Mitja pensió: Esmorzars i sopars (habitualment en els hotels on estem fent nit).

• Durant la jornada que estem en el campament de iurtes “Aydar” hi ha pensió completa.

• Transport en mini bus (amb aire condicionat) amb xofer durant tot els dies de la ruta, inclòs els dies de l’arribada i de la sortida de l’aeroport internacional de Taixkent.

• Vol intern Urgench – Taixkent.

• Passeig en camell en el campament de iurtes “Aydar”.

• Totes les entrades als llocs previstos en l’itinerari.

• Totes les visites i excursions previstes en l’itinerari.

• Assegurança de viatge i anul•lació.

• Guía d’AMU DARIA, Associació per a la promoció cultural de la Ruta de la Seda i Viàtica (en concret Jordi Castellanos) i un guia acompanyant uzbek de parla castellana.

SERVEIS NO INCLOSOS EN EL PREU DEL VIATGE

• Vols internacionals.

• Visat d’entrada a l’Uzbekistan (preu orientatiu visat de 15 dies: 70-80 € / preu visat conjunt de 15 dies d’un mínim de 10 persones: 25-30 € per persona).

• Taxes d’aeroport i d’altres d’entrada i de sortida a l’Uzbekistan.

• Propines, extres personals i altres serveis no especificats en el preu del viatge.

PER MÉS INFORMACIÓ i RESERVES

Amu Daria, Associació per a la promoció cultural de la Ruta de la Seda
Telèfon 692 580 610 (horari d’atenció: de dilluns a divendres de 18h a 21h)
info@larutadelaseda.cat

L’organització tècnica, la formalització de les reserves i l’execució és a càrrec de l’agència de viatges Viàtica (número de llicència GC1985).

2 pensaments sobre “Viatge a Uzbekistan, estiu 2012: Oasis de seda

  1. No he estat capaç de trobar el preu del viatge, entenc el que es inclós i el que no, però…em podeu dir on es el preu ?
    Gràcies.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s